Door de digitale revolutie gaat het niet alleen meer om een goed product of dienst aan de man te brengen. Het gaat over een “customer experience” die gecreëerd moet worden. Marketing gaat niet meer over de 4P’s an sich, het gaat nu over beleving (experience), overal zijn (every place), uitwisseling van waarde (exchange value) en betrokkenheid (engagement). Het gaat an sich niet over B-to-B of B-to-C maar wel over (inter)face to (inter)face. Al snel worden tools zoals website, facebook, apps, ... een doelstelling op zich zonder dat de organisatie er zich van vergewist wat wil ik er mee bereiken en wat vraagt dit aan middelen (€ en personeelskost).
Marketing & Communicatie gaan over, steeds meer, beter, sneller en sterker. Dit kan alleen maar als we van binnen uit naar buiten werken - eerst eigen medewerkers in het verhaal van Total Customer Experience meekrijgen en dan dit naar buiten uitdragen. Het is goed om groots te denken en een ruim kader te schetsen maar omwille van de vele facetten is het beter kleine stappen te zetten die doorheen de organisatie worden gedragen en als echt worden ervaren door de klant.
CentipedeMind helpt organisaties meedenken over:
hoe komen tot een "total customer experience" vanuit het DNA van de organisatie
welke stappen, projecten moeten daartoe ondernomen worden
hoe tot een geïntegreerde communicatie komen